دانستنی‌های در و پنجره

پنجره UPVC مناسب مناطق با رطوبت بالا، کدام است؟

پنجره‌ی UPVC مناسب مناطق با رطوبت بالا، کدام است؟

پنجره UPVC مناسب مناطق با رطوبت بالا، کدام است؟ ، در این مقاله از واکا کرویتز به پنجره های یو پی وی سی مناسب محیط مرطوب خواهیم پرداخت.

انتخاب پنجره‌ی مناسب برای خانه انتخاب ساده‌ای نیست، به خصوص زمانی که پای انتخاب‌های زیادی در میان باشد و بتوانید از بین گزینه‌های متعدد پنجره‌ی خانه خود را انتخاب کنید.. چوب، آلومینیوم، آهن، یو پی وی سی و … می‌تواند جز انتخاب‌های شما باشد. از آنجایی که برای پنجره خانه هزینه زیادی صرف می‌شود و انتظار می‌رود سال‌های زیادی بتواند کارایی داشته باشد، باید هنگام انتخاب آن دقت عمل داشته باشید و انتخابی کنید که ارزشش را داشته باشد. برای انتخاب پنجره در مناطق مرطوب و ساحلی حساسیت بیشتری به خرج دهید. خیلی از متخصصان در این زمینه معتقدند پنجره‌ UPVC انتخاب مناسبی برای مناطقی که رطوبت بالا دارند است، پس بهتر است بدانیم پنجره مناسب برای این آب و هوا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد.

به تدریج تحلیل نرود یا زنگ نزند.

در شهرهای ساحلی رطوبت هوا بالا است. هوای مرطوب و رطوبت بالا باعث می‌شود که پنجره‌ها به راحتی دچار خوردگی شوند یا به اصطلاح تحلیل روند.
در این مورد پنجره‌های یو پی وی سی نشان داده‌اند که بسیار عملکرد خوبی دارند و خیلی سخت دچار خوردگی یا زنگ زدگی می‌شوند. این پنجره‌ها تا چند دهه می‌توانند شرایط مناسب خود را حفظ کنند.

در برابر باد و باران مقاوم باشد.

در شهرهای ساحلی و مرطوب با توجه به آب و هوای آن‌ها می‌توان گفت باد و باران‌های شدیدتری اتفاق می‌افتد و افراد لازم است پنجره‌ای انتخاب کنند تا بتواند در این موارد از خود مقاومت مناسبی نشان دهد.
معمولا در این مناطق از پنجره‌های یو پی وی سی استفاده می‌شود و خیلی کم پیش می‌آید افراد سراغ موارد دیگری بروند.

در برابر شور بودن آب و هوا مقاوم باشد.

به مناطقی که رطوبت بالا و آب و هوای شوری دارند، به اصطلاح می‌گویند رطوبت این شهرها شور است و این به دلیل آب شوری که در سواحل آن‌ها موجود است اتفاق می‌افتد.
تقاضا برای پنجره‌های UPVC در این مناطق بسیار بالاست و با وجود شور بودن آب و هوا در این مناطق پنجره‌های یو پی وی سی می‌توانند ظاهر براق خود را حفظ کنند.

ضد آب باشد.

همانطور که قبل‌تر گفتیم این مناطق باران‌های شدیدی را تجربه می‌کنند به همین دلیل افراد ساکن در این شهرها در تلاشند که خانه خود را ضد آب نگه دارند.
در این مورد باز هم پنجره UPVC بهترین انتخاب است. این پنجره‌ها از نشتی جلوگیری می‌کنند و به دلیل دو جداره بودنشان خانه شما را تمیز نگه می‌دارند.

پنجره‌ی مناسب مناطق مرطوب.

با توجه به ویژگی‌هایی که باید پنجره مناسب در آب و هوای مرطوب داشته باشد و توضیحاتی که در مورد پنجره‌های UPVC داده شد فکر می‌کنیم که پنجره مناسب مناطق مرطوب همان پنجره UPVC باشد. پنجره‌ی یو پی سی تمامی انتظارات موجود از پنجره مناسب برای مناطق مرطوب را برآورده می‌کند.

ویژگی‌های پنجره UPVC مناسب برای مناطق مرطوب

همانطور که در مطالب قبلی گفتیم یو پی وی سی از پلی وینیل کلرید تولید شده که یکی از متنوع‌ترین مواد موجود است. این ماده به دلیل انعطاف‌پذیری خوب و عملکرد مناسبی که دارد توانسته در بسیاری از موارد از رقیبان خود پیشی بگیرد. این ماده‌ی بسیار مقاوم، قابل بازیافت و به لحاظ انرژی کارآمد است به همین دلیل توانسته خود را به انتخاب مناسبی برای آب و هوای ساحلی تبدیل کند.
در شهرهایی که آب و هوا مرطوب است تقاضا برای پنجره‌های یو پی وی سی بسیار بالاست و این پنجره‌ها مقاومت خوبی در برابر رطوبت از خود نشان داده‌اند. علاوه بر این که با انتخاب این گزینه خیالتان از عمر و دوام پنجره خانه خود راحت می‌شود زیبایی خاصی هم به ظاهر خانه خود خواهد بخشید.

پنجره UPVC راه حلی برای اقلیم متنوع

از آنجا که درجه حرارت هوا، ارتفاعات و سطح رطوبت در سراسر جهان متفاوت است، الزامات مورد نیاز برای پنجره‌ها در ارتفاع متفاوت از سطح دریا متفاوت خواهد بود. این که آیا شما در یک منطقه بسیار گرم یا سرد قرار دارید به تصمیم شما در انتخاب پنجره تاثیر دارد. بر این اساس پنجره‌های یو پی وی سی برای به حداکثر رساندن یا به حداقل رساندن افزایش گرما، گزینه‌ی مناسبی هستند و در واقع می‌توان گفت پنجره UPVC به خاطر ماده‌ی اولیه استفاده شده در آن مناسب‌ترین پنجره برای هر نوع اقلیم هوایی بخصوص مناطق ساحلی و با رطوبت بالا محسوب می‌شود.
از جمله ویژگی‌های مهمی که پنجره‌های UPVC دارند همان ضد آب و رطوبت بودن آنهاست. بنابراین می‌توان گفت پنجره یو پی وی سی در مقابل خوردگی و پوسیدگی بسیار مقاوم است.

[table “1” not found /]