دانستنی‌های در و پنجره

اهمیت نوار آب‌بندی استاندارد در پروفیل یو پی وی سی

اهمیت نوار آب‌بندی استاندارد در پروفیل یو پی وی سی

در این مقاله از واکا کرویتز به اهمیت نوار آب‌بندی استاندارد در پروفیل یو پی وی سی خواهیم پرداخت .
در دوران کنونی، استفاده از پروفیل‌های در و پنجره‌ی دوجداره یا UPVC در ساختمان ها بسیار مهم و حیاتی‌ است. چرا که آلودگی صوتی و جوی مانند سرما و گرما می‌تواند تهدیدی جدی برای آرامش ما باشد. اما چه مورد خاصی در انتخاب پروفیل مناسب می‌تواند تاثیرگذار باشد؟
جواب به این سوال گزینه‌های متنوعی را پیش روی ما می‌آورد ولی می‌توان گفت که یکی از مهمترین گزینه‌ها برای عایق شدن پنجره‌ها نوار آب‌بندی مناسب است.
اگر نوار آب‌بندی دارای کیفیت مطلوبی نباشد، خاصیت کشسانی و الاستیک و با شرایط جوی دچار پارگی و ترک های سطحی می گردد که این باعث می گردد تمامی شرایط عایق بودن این نوع پنجره از بین رفته.

تفاوت‌های نوارهای آب‌بندی چیست؟

– نوارهای متفرقه در معرض نور آفتاب خشک می‌شوند، ترک می‌خورند و کاملا از بین می‌روند.
– بهترین نوع نوارهای آب‌بندی EPDM است که حداقل تا 25 سال حالت اولیه‌ی خود را حفظ می‌کند و کیفیتش همچنان عالی باقی می‌ماند.
– نوارهای EPDM مانع از ورود آب، خاک، باد و صدا می‌شود.

روش تشخیص نوارهای EPDM

برای تشخیص نوارهای EPDM از سایر نوارهای آب‌بندی دو روش وجود دارد:
– شما باید به گوشه‌ی پنجره‌ها توجه کنید و نوارها نباید در آن نقطه به هم جوش خورده باشند، به این دلیل که این نوع از نوارهای آب‌بندی به هیچ عنوان جوش‌پذیر نیستند.
– روش دیگر این است که گوشه‌ای از نوار آب‌بندی را آتش بزنید، اگر نوار تبدیل به دوده شد، آن نوار، EPDM است. ولی اگر آن لاستیک به‌صورت ذوب و یا آب شده درآمد، جنس لاستیک از انواع متفرقه است که عمدتا به آن در بازار لاستیک‌های چند جزئی گفته می‌شود.

در پایان

اهمیت نوارآب‌بندی در انتخاب پروفیل‌های در و پنجره بسیار حائز اهمیت است. EPDM بهترین نوع نوارهای آب‌بندی‌ست که پروفیل‌های واکاکرویتز از آن بهره می‌برند و می‌تواند تا سالیان سال شما را از شر تعویض‌های هزینه‌بر نجات دهد.

[table “1” not found /]