دانستنی‌های در و پنجره

با نصب در و پنجره‌های UPVC ارزش ساختمان خود را بالا ببرید!

با نصب در و پنجره‌های UPVC ارزش ساختمان خود را بالا ببرید!

در و پنجره، اگر به درستی و با دقت انتخاب شوند، نقش مهمی در نما و امنیت خانه ایفا می‌کنند؛ در نتیجه ارزش خانه‌ی شما را بالا می‌برند. جالب است بدانید که در و پنجره‌ می‌تواند تاثیر مثبت یا منفی بر ارزش خانه‌ی شما  داشته باشد. در و پنجره‌های دوجداره‌ی UPVC در بالا بردن ارزش خانه نقش به‌سزایی دارند. در ادامه همراه ما باشید تا شما را با انواع در و پنجره‌هایUPVC   آشنا کنیم و به بررسی نحوه‌ی تاثیر گذاشتن در و پنجره‌ی UPVC بر ارزش خانه بپردازیم.

انواع در و پنجره‌های UPVC کدامند؟

در‌ و پنجره‌های UPVC انواع مختلفی دارند؛ در نتیجه به شما این امکان را می‌دهند تا با توجه به سلیقه و نیاز خود، در و پنجره‌ی مورد نظرتان را انتخاب کنید:

انواع در‌های UPVC از نظر طرح :

در‌های UPVC در رنگ‌های مختلفی به‌وسیله‌ی لمینیت نظیر کرم، سیاه، آبی تیره، قهوه‌ای، خاکستری و سبز زیتونی وجود دارند ولی غالب پروفیل‌های UPVC به رنگ سفید می‌باشند. در‌های UPVC علاوه بر اینکه رنگ‌های مختلفی دارند، از طرح‌های متنوعی هم برخوردار هستند. انواع در‌های UPVC از نظر طرح عبارتند از:

• در‌های فرانسوی و پنجره‌های UPVC بازشو

در‌های فرانسوی شامل دو درب ثابت در مقابل یکدیگر هستند، که در جهت‌های متفاوت قرار دارند. این در‌ها یا پنجره‌ها به سمت خارج باز شده و هنگام قفل شدن به هم نزدیک شده و در وسط قفل می‌شوند. اگر طرح‌های کلاسیک را دوست دارید، احتمالا از این نوع در UPVC خوشتان بیاید؛ چون درِ فرانسوی سبک خاصی دارد.

• درهای کشویی

این در‌ها از بخش‌های جداگانه‌ای تشکیل می‌شوند که در امتداد یک ریل حرکت می‌کنند. این دو بخش هنگام باز شدن، روی یکدیگر قرار می‌گیرند و یک‌طرف در به طور کامل باز می‌شود. در‌های تاشو از در‌های فرانسوی گران‌تر بوده و برای خانه‌هایی که پاسیو‌های عریض دارند، مناسب است. انواع پنجره‌های UPVC از نظر مدل:

• پنجره‌ی UPVC ثابت

این نوع پنجره معمولا حالت ثابت دارد؛ یعنی پنجره باز و بسته نمی‌شود و به صورت ثابت روی زهوار پنجره قرار می‌گیرد. معمولا پنجره‌ی دوجداره‌ی ثابت با ترکیب‌ مدل‌های مختلف، نظیر پنجره‌ی دوجداره‌ی کشویی و…  مورد استفاده قرار می‌گیرد‌.

• پنجره‌ی دوجداره‌ی کشویی با لنگه‌ی ثابت

پنجره دو جداره‌ی کشویی معمولا دو لنگه دارد. این لنگه می‌تواند ثابت یا متحرک باشد. این مدل بیشتر با استفاده از پنجره‌ی دو جداره‌ی آلومینیومی ساخته می‌شود.

• پنجره‌ی دوجداره‌ی UPVC دو حالته

پنجره UPVC دو حالته به دو صورت افقی و عمودی باز و بسته می‌شود. پنجره‌ی دوجداره‌ی دوحالته گران‌تر از پنجره‌ی کشویی‌ست.

نقش در و پنجره‌ی UPVC در بالا بردن ارزش خانه چیست؟

گزارشات حاکی از آن است که نصب در و پنجره‌های UPVC منجر به افزایش ارزش خانه و احتمال بیشترِ فروش آن می‌شود. در افزایش ارزش خانه، کیفیت در و پنجره‌ی UPVC از اهمیت فراوانی برخوردار است. موادی که برای تولید در و پنجره‌ی UPVC به کار برده می‌شوند، می‌توانند به طور مثبت یا منفی بر ارزش خانه‌ی شما تاثیر بگذارند.
هنگامی که خریداران از یک خانه بازدید می‌کنند، اولین چیزی که با آن مواجه می‌شوند ویژگی‌های ظاهری خانه است. این یعنی در و پنجره‌های قدیمی و پوسیده اثر منفی بر دیدگاه خریداران می‌گذارد. تعویض در‌ و پنجره‌های قدیمی با در و پنجره‌های دوجداره‌ی UPVC علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف انرژی و ایجاد امنیت، ارزش ملک شما را هم بالا می‌برد.
برخی افراد در صرف پول برای خرید و نصب پنجره‌های دوجداره UPVC مردد می‌شوند و نمی‌دانند که این پنجره‌ها ارزش صرف پول دارد یا نه! اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید، باید به شما بگوییم بله، مطمئن باشید که ارزش دارد. پنجره‌های دوجداره علاوه بر اینکه کارایی و قابلیت‌های بسیار زیادی دارند و به کاهش هزینه‌های مصرفی و صرفه‌جویی در مصرف انرژی کمک می‌کنند، بر ارزش خانه شما هم می‌افزایند.
برخی دلایل بالا بردن ارزش خانه توسط در و پنجره‌های UPVC عبارتند از:

• افزایش زیبایی و نمای خانه

یکی از عوامل موثر در زیبایی نمای ساختمان، پنجره‌ها هستند. پنجره‌های دوجداره‌ی UPVC بر زیبایی نمای داخلی و خارجی خانه تاثیر زیادی می‌گذارند. پنجره‌های دو جداره‌ی UPVC در طرح‌های متنوع وجود داشته و هرکدام از مواد مختلفی تشکیل شده‌اند، بنابراین شما می‌توانید با توجه به ویژگی‌های خانه، پنجره دوجداره‌ی مناسب را انتخاب کنید.

• صرفه‌جویی در مصرف انرژی

در و پنجره‌های قدیمی و فرسوده سبب هدر رفت مقدار زیادی از انرژی می‌شوند. هزینه‌ی انرژی در سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته، بنابراین ضرورت صرفه‌جویی در مصرف انرژی بیشتر شده است. با نصب در و پنجره‌های دوجداره‌ی UPVC به کاهش مصرف انرژی خود کمک کنید و همچنین ارزش خانه خود را بالا ببرید.

• امنیت

در خانه‌های امروزی، امنیت حرف اول را می‌زند. درب و پنجره‌ها یکی از نقاط مهم ساختمان هستند که می‌توانند محل دسترسی سارقان به داخل خانه‌ی شما باشند. همه‌ی افراد به دنبال خرید خانه‌هایی هستند که امنیت بالایی دارد. یکی از راه‌های افزایش امنیت جانی و مالی، نصب در و پنجره‌های دوجداره‌ی UPVC است که از امنیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

• عایق صدا

اگر خانه‌ی شما در یک محل پر سر و صدا واقع شده باشد، ارزش خانه‌ی شما کم می‌شود. با این‌حال می‌توانید این مشکل را با نصب پنجره‌های دوجداره‌ی UPVC برطرف کنید. پنجره‌های UPVC عایق صدا بوده و از ورود سر و صدا به خانه جلوگیری می‌کنند.

نکته‌ی پایانی

ممکن است در نصب در و پنجره‌های دوجداره‌ی UPVC مردد شوید؛ اما باید بدانید که این کار منجر به افزایش ارزش خانه‌ی شما می‌شود. پنجره‌های UPVC ظاهر زیبایی به خانه‌ی شما می‌دهد و عایق صدا، گرما و سرما هستند. با نصب این پنجره‌ها می‌توانید از هدر رفت انرژی جلوگیری کنید. در‌ و پنجره‌های UPVC امنیت بالایی هم دارند بنابراین با نصب درب و پنجره‌های دوجداره، امنیت خانه خود را تضمین می‌کنید.

[table “1” not found /]