دانستنی‌های در و پنجره, واکا کرویتز

اهمیت استاندارد در پروفیل های درب و پنجره

اهمیت استاندارد در پروفیل های درب و پنجره

در این مقاله از واکا کرویتز به اهمیت استاندارد در پروفیل های درب و پنجره خواهیم پرداخت.

داشتن استاندارد یکی از نکات مهم و بارز در انتخاب پروفیل‌های در و پنجره است. اما چگونه می‌توان به کیفیت و استاندارد بودن آنها پی برد؟
در ادامه همراه ما باشید تا برای شما شیوه‌های تشخیص استاندارد را بازگو کنیم.

چگونگی تشخیص استاندارد

لطفا فقط به برچسب و نشان استاندارد بر روی پروفیل‌ها اکتفا نکنید چون امکان دارد حتی برای پروفیل‌های غیر استاندارد نیز چاپ شده باشد.
حتما بارکد و سریال محصول را در سایت استاندارد ایران پیگیری و رهگیری کنید تا از اصالت آن مطمئن شوید.

گریدهای استاندارد UPVC

پروفیل‌های UPVC استاندارد دارای دو گرید A، B هستند و بسیاری از آنها نیز دارای استاندارد نیستند. گرید A و B از لحاظ کیفیت نزدیک به هم هستند ولی تفاوت‌هایی نیز با هم دارند.
به عنوان مثال، ضخامت دیواره‌های خارجی پروفیل، مقاومت در شرایط محیطی، مقاومت در ناحیه‌ی جوش، عدم تغییر رنگ و نوع نوار آب بندی که استفاده می‌شود.

وزن پروفیل upvc

جهت اخذ استاندارد ملی نیاز داریم که

وزن پروفیل در یک بازه ی مشخصی قرار گیرد.

وزن پنجره upvc به عوامل
مختلفی مرتبط است از جمله: تعداد کانال های پروفیل
upvc ،
وزن ورق گالوانیزه، یراق آلات و شیشه

برای محاسبه ی وزن پروفیل کافیه از
فرمول زیر استفاده کنید:

وزن پروفیل
UPVC
= {طول*عرض*ضخامت،
8}/1000

ضخامت پروفیل استاندارد گرید A

ضخامت دیواره‌های بیرونی استاندارد پروفیل گرید A حداقل باید 2.8 میلی‌متر باشد، ولی کمتر از این مطمئنا پروفیل دارای گرید A نیست.

تست مقاومت دیواره‌های خارجی پروفیل بدین صورت است که مقطعی برش خورده از پروفیل را در دستگاهی شبیه به فریزر به مدت یک ساعت و دمای 15- درجه قرار می‌دهیم. پس از بیرون آوردن پروفیل از دستگاه فریز توسط تست ضربه پروفیل را در محل استقرار فیکس کرده و سپس توسط یک وزنه‌ی 1 کیلوگرمی را از فاصله‌ی 1.5 متری روی آسیب‌پذیرترین نقطه‌ی پروفیل رها می‌کنیم. اگر پروفیل دچار آسیب شود، این پروفیل دارای گرید A نیست.

تست حالت‌پذیری پروفیل

پنجره‌هایی که با پروفیل استاندارد گرید A تولید می‌شوند، برای تست، مقطعی از پروفیل را در دستگاه آون حرارتی به مدت یک ساعت و با دمای 150 درجه‌ی سانتی‌گراد قرار می‌دهند و وقتی پروفیل را از دستگاه خارج می‌کنیم نباید حالت اولیه را از دست داده باشد و یا دفرمه شده باشد.

کلام آخر

استفاده از پروفیل‌های استاندارد ها از هر لحاظ بسیار به‌صرفه است. ولی استانداردها متفاوت هستند. بهتر است با انواع استاندارد ها آشنا بشوید یا اینکه مطالب کوتاهی درباره‌ی آن بخوانید تا انتخاب راحت‌تری داشته باشید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *