دانستنی‌های در و پنجره

دلایل استفاده از پروفیل های گالوانیزه استاندارد پروفیل های upvc واکا کرویتز

نحوه تشخیص پروفیل‌های گالوانیزه استاندارد

در این مقاله از واکا کرویتز به دلایل استفاده پروفیل‌ درب و پنجره گالوانیزه استاندارد در پروفیل ها upvc واکا کرویتز خواهیم پرداخت. پروفیل‌های UPVC به سخت جان بودن معروف هستند اما جالب است بدانید که پروفیل UPVC به خودیِ خود استقامت بالایی ندارد، اما چطور این نوع از پنجره‌ها در مقابل فشار و دما دوام می‌آورند؟

مزایای استفاده از پروفیل‌های گالوانیزه

با استفاده از گالوانیزه یا رین فورس که حکم اسکلت پنجره‌ی UPVC را دارند چون از انبساط طولی پروفیل جلوگیری می‌کنند، مقاومت در برابر خمش ناشی از فشار باد را افزایش می‌دهند و همچنین باعث می‌شوند که یراق آلات بهتر نصب شوند.

عملکرد پروفیل‌های گالوانیزه

پُلیمر وقتی در مقابل دمای گرم قرار می‌گیرد کاهش سایز می‌دهد و وقتی سرد می‌شود افزایش سایز، درست بالعکس فلزات.
برای همین منظور و حفظ حالت اولیه‌ی UPVC از پروفیل‌های گالوانیزه استفاده می‌شود.
در و پنجره‌هایی که دارای گالوانیزه‌ی غیر استاندارد هستند، در فشار باد دچار خمش شده و کارایی اش را به طور کامل از دست می‌دهد و عملا از حالت عایق بودن خارج می‌شود.

ابعاد گالوانیزه‌ی پنجره

گالوانیزه‌ی استاندارد باید با ضخامت 1.5 میلی‌متر و متناسب با محفظه‌های داخلی پروفیل باشد.
البته گفتنی‌ است که این ابعاد بسته به ارتفاع ساختمان و ابعاد پنجره باید ضخامت گالوانیزه افزایش پیدا کند. به طوری که در محاسبات فشار باد در طبقات بالای 6 می بایستی ضخامت براساس نرم افزار محاسبه گردد.

کلام آخر

استفاده از مواد مرغوب و همچنین گالوانیزه‌های استاندارد، می‌تواند برای در و پنجره‌های شما عمری طولانی و برای شما آسایش و آرامش به ارمغان آورد.
پس در انتخاب خود دقت کنید.