دانستنی‌های در و پنجره

قیمت پنجره‌های UPVC چگونه محاسبه می‌شود؟

قیمت پنجره‌های UPVC چگونه محاسبه می‌شود؟

زندگی در کلان‌شهرها با مشکلات متعددی همراه است. سر و صدا، ترافیک و آلودگی‌های صوتی تنها بخش کوچکی از مشکلات زندگی در شهرهای بزرگ و پرجمعیت است. اگر شما هم در شهرهایی نظیر تهران زندگی می‌کنید، حتماً می‌دانید که پنجره‌ها نقش بسیار مهمی در کاهش این آلودگی‌های صوتی دارند. پنجره‌های دوجداره‌ی UPVC به شما کمک می‌کنند اجازه‌ی ورود هیچ‌کدام از این صداهای اعصاب خُردکن و مزاحم را به خانه‌تان ندهید. پنجره‌های UPVC قابلیت‌ها و کابردهای مختلفی دارند، بر همین اساس عوامل مختلفی برای محاسبه‌ی قیمت آن‌ها اثرگذار است. در ادامه‌ی مطلب همراهِ ما باشید تا برای شما عوامل تاثیرگذار بر محاسبه‌ی قیمت پنجره‌های دوجداره‌ی UPVC را نکته به نکته فاش کنیم.

کاربرد و مزایای پنجره‌های دوجداره‌ی UPVC چیست؟

حذف سر و صدا تنها مزیت پنجره‌های UPVC نیست. پنجره‌های UPVC کابردها و مزایای بسیاری دارند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:
•  پنجره‌ی UPVC به همراه شیشه‌ی دوجداره‌ی حاوی گاز آرگون، عایق حرارتی و عایق صوتی است.
•  این نوع پنجره از ورود سرما و گرما به ساختمان و اتلاف انرژی جلوگیری می‌کند. همچنین در برابر باد، باران و طوفان شدید مقاوم است.
•  پنجره‌های دارای گسکت EPDM، دارای درزبندی کامل و استاندارد هستند و از ورود گرد و غبار به خانه جلوگیری می‌کنند.
•  نصب، نظافت و شستشوی پنجره‌های دوجداره بسیار آسان است.
•  پنجره‌های UPVC دوست‌دار محیط زیست هستند و همچنین بر کاهش آلودگی موثر است.

عوامل موثر بر تعیین قیمت پنجره‌های دوجداره‌ی UPVC چیست؟

احتمالاً قبل از خرید پنجره‌ی دوجداره این سوال برای شما پیش آمده که قیمت پنجره‌ی UPVC چگونه محاسبه می‌شود و چه عواملی در تعیین قیمت پنجره‌های دوجداره نقشی موثر دارند.
عوامل مختلفی بر قیمت پنجره‌ی UPVC تاثیرگذار است، اما قیمت پایه‌ی آن بر اساس الگوریتم و اصولی ثابت محاسبه می‌شود. قیمت پایه‌ی پنجره‌ی UPVC بر اساس میانگین هر متر مربع از فضای مورد نظر مشخص می‌گردد.
قیمت پنجره‌ی UPVC را معمولاً می‌توان به سادگی به‌طور میانگین و حدودی محاسبه کرد، اما اگر می‌خواهید  قیمت پنجره‌ی UPVC را به‌طور دقیق محاسبه کنید، باید ابعاد دقیق پنجره را بدانید. پنجره‌های UPVC انواع مختلفی دارند، نوع باز شدن پنجره بر اساس تک حالته، دو حالته یا کشویی و همچنین تعداد بازشوها در تشخیص قیمت دقیق پنجره موثر هستند. در این‌جا به عوامل تاثیرگذار در تعیین قیمت پنجره‌ی عایق UPVC می‌پردازیم:
•  مدل پنجره‌های دوجداره بر قیمت آن اثر می‌گذارد. در واقع مدل‌های چند لَتی با حالت‌های بازشوی متفاوت، هر کدام هزینه و قیمت مختلفی دارند. افزایش تعداد بازشوها و پیچیده‌تر بودن حالت باز شدنِ پنجره، سبب بالا رفتنِ قیمت آن خواهد شد.
•  نوع شیشه‌ی پنجره‌‌ی عایق UPVC، از مهمترین عوامل موثر بر قیمت‌گذاری آن است. بیشترین قسمت پنجره‌ها از شیشه تشکیل می‌شود، بنابراین بر قیمت نهایی پنجره تاثیری مستقیم و به‌سزا دارد.
•  برندها هم سبب قیمت‌گذاری متفاوت روی پنجره‌های دوجداره‌ی UPVC می‌شوند. تولیدکننده‌های مختلف، پنجره‌های دوجداره را با توجه به کیفیت و روش تولید، متفاوت قیمت‌گذاری می‌کنند.
•  جنس پروفیل مورد استفاده در پنجره‌ی UPVC هم یک عامل مهم در تعیین قیمت پنجره‌های دوجداره است. پروفیل‌ها دارای برندهای مختلفی هستند. میزان کیفیت پروفیل، برند تولیدکننده و مواد مصرفی در آن از جمله عوامل موثر بر قیمت‌گذاری هستند. علاوه بر این، پروفیل پنجره از لحاظ سری (قطع پروفیل)، تعداد حفره، رنگ و نوع کاربرد پروفیل در تعیین قیمت پنجره‌ی UPVCتاثیرگذار است. رنگ پروفیل‌ها هم یک عامل تاثیرگذار است. پروفیل‌های رنگی یا لمینیت شده سبب افزایش ۳۰ درصدی قیمت نهایی می‌شود.
•  یراق‌آلات بر قیمت پنجره‌ی عایق UPVC بسیار موثر است. کیفیت و برند یراق‌آلات و همچنین نوع باز شدن بر میزان افزایش و یا کاهش این قیمت موثر است.

قیمت پنجره‌ی دوجداره‌ی UPVC چگونه محاسبه می‌شود؟

ساده‌ترین روش برای تعیین قیمت پنجره‌های دوجداره، از طریق فرمول زیر است:
(پروفیل مصرفی × قیمت متر طول) + (شیشه‌ی مصرفی × قیمت متر مربع) + (یراق‌آلات × قیمت واحد) = کل هزینه‌ی ساخت یک پنجره.

و نکته‌ی پایانی
پنجره‌های عایق UPVC انواع متفاوت و مختلفی دارند. تمام ویژگی‌ها و مواد به کار رفته در آن‌ها از جمله نوع شیشه، نوع پروفیل، نوع باز شدن، کیفیت نصب و … در تعیین قیمت نهایی پنجره‌های دوجداره بسیار مهم بوده و تغییر هرکدام از این موارد می‌تواند سبب افزایش و یا کاهش قیمت نهایی برای مشتری شود.

[table “1” not found /]