دانستنی‌های در و پنجره

درب و پنجره UPVC چگونه هزینه ی ساختمان سازی را کاهش می‌دهد؟

در و پنجره UPVC چگونه هزینه‌ی ساختمان‌سازی را کاهش می‌دهد؟

در این مقاله از واکا کرویتز به این خواهیم پرداخت که درب و پنجره UPVC چگونه هزینه ی ساختمان سازی را کاهش می‌دهد؟

هزینه‌ی ساختمان‌سازی به عوامل متعددی بستگی دارد. بدون شک یکی از مهم‌ترین عوامل روی هزینه‌های ساخت و ساز، انتخاب در و پنجره است. با انتخاب بهترین متریال برای در و پنجره می‌توان هزینه‌های ساختمان‌سازی را تا حد قابل توجهی کاهش داد. در ادامه همراه ما باشید تا روش‌های کاهش هزینه ساختمان‌سازی و تاثیر در و پنجره یو پی وی سی در کاهش هزینه‌های ساخت و ساز را به شما معرفی کنیم.

ساختمان‌سازی و روش‌های کاهش هزینه آن

هزینه‌ی ساختمان‌سازی روز به روز در حال افزایش است. این هزینه به عوامل متعددی همچون نیروی انسانی، ماشین‌آلات و تجهیزات و مواد اولیه وابسته است. نوسانات در قیمت و هزینه کوچک‌ترین موردی،‌ می‌تواند روی هزینه‌های ساختمان‌سازی تاثیر بگذارد. با رعایت هفت نکته‌ی زیر می‌توانید هزینه‌های ساخت و ساز را کاهش دهید:

۱. به مواد اولیه جایگزین فکر کنید

یکی از موثرترین راهکارها برای کاهش هزینه‌های ساخت و ساز استفاده از مواد باکیفیت اما ارزان است. برای این کار باید به دنبال مواد اولیه جایگزین و در دسترس باشید. برای مثال در و پنجره های یو پی وی سی بسیار باکیفیت‌تر و ارزان‌تر از در و پنجره‌های آلومینیومی است. البته در تعیین مواد اولیه به مشتری خود هم باید فکر کنید، ممکن است که او استفاده از مواد جایگزین را مناسب نداند.

۲. بر اساس بودجه خود برنامه‌ریزی کنید

قبل از شروع هر پروژه، برنامه‌ریزی بر اساس بودجه مورد نظر اهمیت دارد. برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، بهتر است که ابتدا محدوده‌ی بودجه‌ی خود را مشخص کرده و به دنبال دستیابی به اهداف مالی باشید. پس از شروع پروژه، مقایسه مداوم برنامه‌ها با محدوده‌ی بودجه اهمیت دارد. در این راستا، مدیریت صحیح زمان و بهره‌وری بالای نیروی انسانی از دغدغه‌های اساسی خواهد بود. به همین دلیل در برنامه‌ریزی و فرایند خود باید به تمامی عوامل از هزینه‌های سوخت تا هزینه‌های تجهیزات دقت کنید.

۳. با ذینفعان ارتباط مستقیم داشته باشید

در هر پروژه‌ی ساختمان سازی، ذی‌نفعان و شرکای بسیاری دخیل خواهند بود. ممکن است چندین پیمانکار یا متخصص شخص ثالت، صاحب‌خانه و تیم‌های بازرسی مختلفی در پروژه مشارکت داشته باشند. همکاری و ارتباط ضعیف با این افراد می‌تواند روی بودجه‌ی یک پروژه تاثیر بگذارد. به همین دلیل برای مدیریت بهتر و سرعت بخشیدن به روند کار باید بتوانید با آن‌ها ارتباط مستقیم و شفافی داشته و مانع از افزایش هزینه‌ها شوید.

۴. ضایعات ساخت و ساز را کاهش دهید

فرایندهای ساخت و ساز پایدار به منظور کاهش ضایعات، مصرف انرژی و منابع و استفاده هوشمندانه از عملیات‌های کاری کارآمد طراحی می‌شوند.
ساختمان‌سازی سبز یا همان سازگار با محیط زیست از فرایندهای ساخت و ساز پایدار به شمار می‌رود که می‌تواند در کاهش هزینه‌های جانبی چون ضایعات، انرژی و منابع موثر باشد. استفاده از مصالح پیش ساخته، اجاره تجهیزات به جای خرید آن‌ها و استفاده از مواد سازگار با محیط زیست مثل در و پنجره‌ های یو پی وی سی می‌تواند به فرایند ساخت و ساز پایدار کمک کند.

۵. سفارشات تغییر را محدود کنید

سفارشات تغییر به معنای تغییراتی است که در حین بازرسی یا بازرسی نهایی ارائه می‌شود. این تغییرات اعمالی می‌تواند شما را متحمل هزینه‌های هنگفت کند. به همین دلیل بهتر است که فرایند ساختمان سازی شما کاملا بر اساس اصول، قوانین و رعایت نکات بازرسی انجام شود تا پس از اتمام پروژه سفارشات تغییر بسیار اندکی دریافت کرده یا اصلا دریافت نکنید. همچنین می‌توانید فرصت کافی برای ارائه درخواست‌ها، پیشنهادات و تجدیدنظرها بگذارید تا تغییرات را پیش از اتمام پروژه اعمال کنید.

۶. برای هزینه‌ی پیمانکاری مذاکره کنید

برای قیمت‌گذاری مجدد با پیمانکاران مذاکره کنید. چرا که ممکن است هزینه فرایندها و منابع در طول پروژه تغییر کند و شما باید ضمانتی برای جلوگیری از افزایش یا کاهش قیمت‌ها داشته باشید. رعایت دستورالعمل‌های قیمت‌گذاری هم روش مناسبی برای جلوگیری از افزایش هزینه‌ها خواهد بود.

۷. پویا خرید کنید

معمولا افراد تمایل دارند که همیشه از اضخاص ثابتی نیازهای ساختمان سازی خود را تامین کنند. اما برای جلوگیری از افزایش هزینه‌ها، بهتر است که پویا خرید کنید و فروشندگان و تامین کنندگان دیگر را هم بررسی کنید. این فرض را نداشته باشید که تامین کنندگان سابق همیشه با بهترین هزینه و کیفیت به شما خدمات ارائه می‌کنند. ممکن است افراد دیگری هم باشند که با کیفیت بالاتر و هزینه‌ کمتری کار می‌کنند.

اهمیت در و پنجره در ساختمان سازی و هزینه آن

اگر در صنعت ساختمان فعالیت می‌کنید، حتما با اهمیت در و پنجره در هزینه‌های ساخت و ساز آشنا هستید. متناسب با نوع معماری و در و پنجره انتخابی شما، هزینه‌هایتان هم افزایش پیدا خواهد کرد. جنس قاب در و پنجره‌ها، شیشه و نوع آن، طراحی مدل و نصب آن‌ها بسیار هزینه‌بر خواهد بود.
در و پنجره‌ها در اشکال متنوع با جنس‌هایی چون چوب، آلومینیوم یا UPVC ارائه می‌شوند. از بین این‌ها، در و پنجره‌ های یو پی وی سی بدون شک کیفیت بالاتر و هزینه‌های بسیار کمتری خواهد داشت. به‌طورکلی با توجه به کیفیت و ویژگی‌های UPVC، این نوع در و پنجره‌ها قیمت بسیار ارزان‌تری نسبت به سایر متریال‌ها دارند.
از مزایای یو پی وی سی می‌توان به قابلیت تغییر هم اشاره کرد. در و پنجره های یو پی وسی از نظر رنگ، شکل و اندازه به آسانی قابل تغییر بوده و هیچ محدودیتی در انتخاب رنگ و مدل این متریال وجود ندارد. به همین دلیل در ساخت و ساز با توجه به معماری یا شرایط جوی می‌توانید در و پنجره‌های مناسبی را برای ساختمان خود انتخاب کنید.
همان‌طور که گفتیم استفاده از مواد اولیه سازگار با محیط زیست می‌تواند به کاهش هزینه‌های ساختمان‌سازی کمک کند، هم با محیط زیست سازگار بوده و هم طول عمر در و پنجره‌های ساخته شده از آن حدود ۴۰ تا ۸۰ سال است و پس از کهنه و قدیمی شدن، می‌توان آن‌ها را بازیافت کرد.
از دیگر مزایای در و پنجره های یو پی وسی می‌توان به مقاومت و ماندگاری بالای آن در شرایط آب و هوایی متنوع اشاره کرد. در نتیجه فرقی نمی‌کند که پروژه ساختمان‌سازی شما در کدام شهر یا منطقه باشد، در هر صورت می‌توانید بدون نگرانی از این متریال استفاده کنید. UPVC دچار خردگی یا پوسیدگی نشده و دچار فرسایش به دلیل آب و هوا نمی‌شود.
همچنین با توجه به اینکه در و پنجره های یو پی وی سی، عایق صدا و آلودگی هوا بوده و می‌توانند مصرف انرژی را کاهش دهند؛‌ با استفاده از این متریال می‌توانید یک ساختمان مناسب و باکیفیت را برای فروش بگذارید و مشتریان تمایل بیشتری به خرید آن‌ خواهند داشت.

[table “1” not found /]